c Ann anak Banjar

Tuesday, July 3, 2012

Mata Hati Siapa Yang Terluka


Hati kalau mahu dibuka dan ditayangkan?Ya Allah,sangat banyak kikisan penderitaan.Penderitaan yang Allah turunkan namun meninggalkan kesan yang mendalam tersentuh tetapi oleh orang-orang yang sangat tidak layak.!Siapa mereka yang layak menyakitkan hati?Mak yang melahirkan? Mak ku pun aku ndak jumpa ..malah ndak sempat jumpa!Tapi siapa dorang yang layak menyakitkan hati ku sampai aku menjadi seorang pendendam? Mahu kah dorang aku bisikkan di telinga dorang,yang aku sangat bencikan dorang?Dalam banyak-banyak manusia yang ada di dunia ni,tapi aku pilih dorang yang menjadi kebencian..Astagfirullah!!
Aku memang sedang belajar sabar.Tetapi,ujian sabar ini sangatlah payah.Kerana?Adanya orang yang tidak pernah puas untuk tengok hidup orang lain senang.Kenapa?Ndak puaskah lagi dorang dengan apa yang dorang ada melebihi anak-anak kurang berada seperti aku?Please K!Tuhan bagi pinjam saja semua itu.Kalau Tuhan mahu menarik balik,sesaat saja..Sekelip mata...
*Credit urself...."Jangan Sakitkan Hati Orang"
Jangan orang memandang kamu sebagai seorang yang menggunakan topeng dan menopengkan hati sendiri demi kepentingan..Slap U Face!

No comments:

Post a Comment