c Ann anak Banjar

Friday, June 10, 2011

What can I say?




Aku teringat kata guru ku,"kalau ko sendiri,baru ko rasa betapa naifnya diri" Today,aku mau share dengan kamuorang semua,senaif-naif kita bila fikirkan masalah yang datang,Tuhan akan sentiasa bersama.Cuba korang lihat,seberapa banyak mana korang menangis dan bergelak ketawa sendirian?Bab-bab nangis ni,memang pompuan ranking 1.Kenapa?Sebab pompuan punya hati yang lembut.So,hati yang lembut,yang senang terguris ni la buatkan air mata tu senang jak mau jatuh.Walaupun dengan benda yang sangat-sangat remeh la kunun,bila hati pompuan tersentuh maka,air matalah yang akan jatuh bersama ego.Ego?Pompuan mang ada ego tapi kalau mau cakap pasal ego pompuan,kurang bersesuaian.{Para wanita diluar sana mesti setuju lau aku cakap,pompuan a.k.a wanita ni,lebih kepada sifat manja bukan Ego}Ada satu cerita pasal pompuan nangis ni..Kesedihan yang teramat sangat sampailah,One day,budak pompuan ni langsung ndak dapat nangis dah sebab PENAT"uh,sandinya jawapan...Aku pon tanya,kenapa ko penat?ko telampau menangis ka?Dia cakap."ndak,aku terlampau banyak ketawa jadi,aku penat mau nangis"huhuhuhuhuhu...rupa-rupanya,dia mengingatkan aku yang dia suda terlalu gembira banyak sangat sampailah kesedihan tu dia ndak mau kasi nampak sapa2.Aku mau cakap dengan korang semua,bila korang suda "LALI" sedih.korang akan menghadapai situasi macam di bawah:

@ orang yang korang sayang pon ndak dapat bantu hilangkan feel korang yang "TERLAMPAU" sedih tu..
@ Korang mau bersendirian..kalau bole korang mau push juak diri menangis sebab "ndak berdaya suda menangis"inilah yang aku cakap.korang menghadapi situasi "LALI" di situ.
@ Semua pon korang menyesal mau buat..???adalah tu yang korang fikir.
@ kadang2 korang amik jalan pendek mau settle masalah korang....(melarikan diri..mana2 tempatlah)
@ Semua korang diamkan sebab da terasa sangat dengan semua orang(da xble gelak tawa mcm dulu???)heran jugak bila jadi,tapi ada yang terjadi..percayalah...
@ Masa yang korang ada,korang buat benda2 yang korang da lama tinggalkan..ex:Blogging,tgk youtube,and mcm2 lagilah..muahahaha...
@ and yang penting..korang ada nekad baru,yang orang lain tak perlu tau...(yeah..)

No comments:

Post a Comment