c Ann anak Banjar

Tuesday, May 15, 2012

HandPhone Rusak!!!!!


Ya Allah….Besarnya dugaan yang mendatang. Benar dan sungguh-sungguh benar, benda yang kita biasa buat, akan jadi sesuatu yang hilang dan ibarat kita punya langkah tak stabil.Mau dipendekkan cerita, aku punya satu ‘handphone’ a.k.a telefon bimbit kesayangan dan aku percaya semua orang pun memiliki satu benda kesayangan..Selain anak patung Brownie dan Junior, handphone ni salah satu benda kesayangan ku lah..Walaupun hp ni dah berkhidmat lama dengan aku, keserasian tu terasa. Bila dia buat hal,macam skrin tiba-tiba putih dan tak mahu sudah hidup, aku betul rasa sedihlah..yalah,dala jauh daripada keluarga,kalo hp ku buat hal,maka akan terputuslah sementara hubungan ku komunikasi ku bersama nenek ku d kampung, family ku, dan kawan-kawan yang selalu kontek-kontek dengan aku. Apalagi si..tuuuu..hahahaha..faham-faham sajalah..3 hari aku tanpa hp ditangan, tidur malam ku terus jadi sangat awal..bangun pagi ku tiada bunyi jam loceng dah..selama dia bersama ku, walaupun ku tinggal-tinggalkan(kalo ada urusanlah), sekarang dia dah ndak mahu hidup,mencari sangat.hahahaha...Akhirnya,aku terpaksa berdiam dan merindui hp itu. Mungkin nanti dia dapat diperbaiki ataupun, dia mempunyai madu dan dia terpaksa bersara..So,korang jagalah hp korang baik2 ya..Cerita ni sekadar mahu memberitahu anda semua “JANGAN BANTING HP ANDA BILA ANDA MARAH”...Sila bagi kepada saya..kan lebih baik..hahahahaha..Peace No War>>>

2 comments:

  1. https://www.inactiontech.my.id/2020/12/6-kebiasaan-ini-buat-hp-kamu-cepat-rusak.html

    ReplyDelete