c Ann anak Banjar

Monday, May 21, 2012

_Setelah 5 Tahun, Akhirnya Kami Berjumpa_

Ku katakan dengan Indah, hati ku Gumbira.
haha..kali ni aku mau kongsi entri tentang seorang sahabat yang menjadik adik kepada ku. Yalah..tapi lau Cu Oll mau tau, sudah 5 tahun aku ndak bertemu, bersemuka, bercerita dengan dia. Kenapa? Kami terpisah after PLKN yang menjadi tempat  kami bertemu pada mulanya. Kami ada 3 orang, yang sangat rapat gila-gila. Aku (Sys), Baya (Kurus) n dia ni LehaQ. Aku dengan Baya dah anggap dia AdeQ. Kemesraan kami tak dapat dibayangkan lah tyme PLKN. Walaupun p kawad, kalu satu dah lambat, yang dua lagi buat tak tau jak…Ketua da teriak2 bagai mau keluar anak tekak, kami 3 senyum2 saja. Bab nangis2 ni, ndak payah ceritalah. Baya selalu jadi ratu.haha..Lau cool ni, C Adeq ni la pemenangnya.Aku? hahaha..aku sayang dorang. Aku terpisah ‘dorm’ dengan dorang, tapi aktiviti kami tetap berjalan bersama-sama. Selalu pakat pakai baju kaler sama.Huh, rindu aku kenangan yang ndak dapat diulang semula. Harap dorang ndaklah lupa dengan aku one day nanti. Dorang ni suka teriak2 aku tyme mau p mana-mana dalam kem dulu.alaaa..dorm sebelah jak tapi suara dorang dua mcm ak jauh 2 kilometer.haha..and, yang buat aku gembira sekarang ni, setelah 5 tahun, aku dapat jumpa semula c Adeq (Lehaq) ni. Rasa nak menitis jak bha air mata. Tengok dia kurus daripada 5 tahun lalu. Penat sangat mikir undang-undang tu ka Deq? Tu pun, dia ble cakap lagi yang dia gemok..Pandai jugak dia cakap balik, “tak cukup kurus ka lagi”..haha..Kesingkatan masa tu buatkan aku happy walaupun sebentar. Aku busy sampai aku tak hantar dia kuar mau balik kediaman. Tuhan hantar aku ikut p program teater di UKM tu sebab tau,yang kami akan jumpa.Thank You Allah.. Tapi aku ni memang dasar pelupa..Rupanya aku ndak bagitau dia yang aku ada di sekitarnya semenjak Februari g. Adoh..Bukan lupa Deq, bingung bha sys mu ni.hahaApapun, dapat nengok dia, rasa kembali kegembiraan 5 tahun lalu. So, dia sempat take pic kami bersama. Lau tgk profil fb dia, dia letak gambar tu.haha..Thanks AdeQ. Ada rezeki, aku mahu jak kumpul ramai2 dengan Baya atau dengan member2 lain.Tapi, aku ndak dapat upload gambar Baya di sini.In shaa Allah...nanti ada, aku tambah untuk entri kami bertiga sekali.


No comments:

Post a Comment