c Ann anak Banjar

Wednesday, January 23, 2013

Matahari Terbit Di Timur

Assalamualaikum semua..

"Tepuk Dada, tanyalah selera"..Ungkapan yang biasa kita dengar, samada terbit di dalam helaian kertas ataupun menjadi penegasan seseorang melalui mulut mereka..haha
Hari ini aku ingin berkongsi, di dalam sebuah perjalanan untuk aku meneruskan hidup, aku sempat menikmati  pagi yang indah. Perjalanan ku yang mengambil masa hampir 1 jam 30 minit (ku anggarkan), untuk pulang menyambung tugas, memberi ruang untuk aku menikmati alam, menikmati apa yang dianugerahkan Tuhan pada waktu itu. Di awal pagi ,burung berkicauan, air laut yang tenang, angin pagi yang menyamankan...uhh, aku betul2 rasa tenang..Jarang sekali dapat menikmati saat-saat yang menenangkan ini..Serius!
   Apapun, bertuah juga aku dapat hidup di bumi yang sungguh mengkagumkan ini..Ya, matahari terbit di sini..Matahari terbit di Timur! Dalam kesempatan itu, aku mengambil beberapa gambar. Masa 'capture' pun aku rasa tenang..Oh, God!Thanks!

Penyatuan Alam dan Lautan Yang Sebati dalam bunyi alam




   







Well, perkongsian yang sangat biasa.."Aku kecik Di Dunianya"

Bubye U olls....

No comments:

Post a Comment