c Ann anak Banjar

Thursday, November 5, 2015

The Infirmary (Sebelum Menjenguk)

Assalamualaikum.

Apa khabar pembaca blog semua? Pastikan kesihatan anda buat masa ini dijaga dengan elok. Cuaca di sekitar Kota Kinabalu agak tidak menentu. Pagi macam biasa tetapi tiada juga mentari menyinar-nyinar. Tengahari akan mendung seperti petang dan petang pula akan seperti malam.Hujan yang turun pada waktu petang menyebabkan perjalanan pulang ke rumah selepas waktu berkerja agak lambat disebabkan "Jammed" dan selalunya akan lambat sampai di rumah.

ok..berbalik semula kepada tajuk la kan. Pastinya yang berada di sekitar Kota Kinabalu sedang merasai debaran-debaran macam dipanggil-panggil oleh tu Infirmary (Rumah Hantu) supaya bersiap sedia mencabar diri sendiri dan boleh masuk dalam pasukan untuk mencari 'key'. Cuba tengok teks di bawah ni. 

The Story: THE INFIRMARY
Some Secrets Are Best Left Locked Away
Dr. Adron Hill ran an infirmary from his home along with his wife, Bridget, as nurse and assistant. With 3 beautiful kids, Clarise, Matthew and newborn Marise, the Hills were respected in their small little community.
One day, newborn Marise was found mutilated but sewn back together, dead in her dead mother’s arm, who was also butchered. Rumour has it that Dr. Adron failed in an attempt to save his fatally-sick newborn daughter, Marise, by cutting up patients for replacement body parts. Dr. Adron disappeared, but his daughter Clarise and son Matthew were found hiding. They were the only known survivors of what is now known as the Massacre at Hill’s Infirmary.
Twenty years later, you are tasked to return to The Infirmary to find the truth about what happened that day…(source: Imago Mall FB)

Petang ni, aku memberanikan diri untuk menjadi antara pasukan yang mahu mencuba dan melihat apa yang ada di dalam Infirmary ni. Okeh, walaupun pada asalnya, aku dengan "Principal" bercadang untuk mengular-ngular saja, ndak sangka kami tiba-tiba mahu mencuba.hehe..so, kalau kami termasuk malam ni di Infirmary, akan ada lah esok aku update semasa dan selepas. Satu saja harapan ku, agar tiada pihak yang cuba membuat sebarang spekulasi buruk dan apa pun lah bentuk dari sebarang manapun rupa bentuk yang hanya menampakkan ke "errrrrrrrrkkkkk" kamuorang yah. Biasanya, apa yang kita buat tak semua orang suka. Betul tak??

Untuk masuk tiada bayaran khas untuk satu kepala.So, kami tidak risau kerana perlu membayar dengan harga yang mahal untuk masuk selama 5 minit sahaja. Beli apa sahaja yang ada di Imago, misalnya, ada resit belanja sebanyak Rm 50, di mana-mana outlet, boleh sudah masuk ke Infirmary. Jadi, principal kata dia banyak mahu beli barang, ehhhh..KFC? HAHA..aku ngam-ngam mahu beli pencuci muka yang sudah kering, agaknya dapat membantu menyumbang kepada pasukan untuk memenuhi Rm 50 tu. Wah, rancang-rancang kunun, ntah jadi masuk kah tidak.Soalnya, berani ka tidak?wakakakaka..Kita tunggu dan lihat sahaja yah.

*Dengar-dengar hantu upahan dalam tu macam nak jadi hantu betul-betul...





No comments:

Post a Comment